SOL OCH MÅNE.

Jag bloggar inte längre, fick jag höra min(a) syster/systrar igår. Och det är ju helt sant, förstås. Men helt ärligt? Hur kul kan det vara att läsa "det här har jag gjort idag" eller se så kallade "outfits" (som är ett uttryck jag fullkomligen hatar) dagarna i ända? "Outfits" som för den delen är ganska lika varandra, dag efter dag. För mig är det iallafall inte särskilt kul att skriva/lägga upp bilder om det. Nog för att det är det var och varannan blogg handlar om, därför behövs det väl inte en till? Haha.
Men det här har jag gjort idag; vaknat, legat i sängen och läst, ätit frukost framför tvn, hoppat i väldigt ofashionabla kläder och tagit mig en promenad i solskenet som för en gångs skull har visat sig i Luleåstad. "Har du sett att solen och månen är uppe samtidigt idag? Det var längesen. Det är härligt", sa en tant till mig när jag gick nere vid älven. Solen hade dock hunnit börja sjunka när jag gick ut och nu håller det redan på att bli mörkt. Det är tragiskt att tänka på att vi fortfarande går mot mörkare tider, men samtidigt blir det mysigt när stjärnor och adventsljusstakar lyser i husen vid vägkanten. Vägkanten som för tillfället är helt snöfri och även den bidrar till detta eviga mörker. Och dessutom så är det mindre än en månad kvar tills det vänder mot ljusare tider och huxflux har vi väl våren på besök. Jag längtar redan.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0